Brandactivatie

Waarom brandactivatie?

Een ‘merkactivatie’ is simpel gezegd, de kunst om merkinteractie en -ervaringen te gebruiken om consumenten te winnen en te behouden. En het is echt behoorlijk effectief als het goed gebeurd!

Van pers-dag tot interactie in winkels, tot P.R. ‘stunt’, dit zijn allemaal uitstekende voorbeelden van merkactivatie, bedacht om de consument te bereiken en aandacht, actie en indrukken te genereren. Maar dingen veranderen: consumenten verwachten meer en ze willen het onmiddellijk meemaken en tegelijk kunnen delen met anderen. De doelgroep moet het meemaken, voelen, horen en soms letterlijk en figuurlijk proeven en ruiken waar een merk of nieuwe product voor staat.

Waarom met ons?

Een grotere brand awareness, naamsbekendheid omhoog of ‘gewoon’ veel publiciteit. ‘Meemaken, d’r bij zijn’ is voor merkbeleving onmisbaar. Wij verstaan de kunst om jouw plannen en doelen zo te vertalen dat we de gewenste binding creëren tussen het merk en de doelgroep. Beleving die tot in de details je merkwaarden of producteigenschappen communiceert.

We verstaan de kunst om consumenten plezier te laten hebben en/of zinnig bezig te laten zijn door zich bezighouden met uw (nieuwe) concept, idee, product lancering of evenement. We maken de dingen bij voorkeur helder en niet te ingewikkeld. Elk goed spelprincipe is eenvoudig en spreekt aan. Datzelfde geld voor het activeren van merken. ‘Make it matter and keep it simple!

Ook interesse in brandactivatie die het verschil maakt?

Met veel plezier nodigen we je graag uit voor een gesprek over jouw plannen en doelen gericht op brand activatie en met nog meer liefde voeren we deze voor je uit in co-creatie met je eigen specialisten!

Voorbeelden van merkactivatie:

Zo mochten we voor Pernod Ricard een combinatie maken van een productlancering en een brandactivatie door een uitgekiende doelgroep de voortreffelijke whiskey Glenlivit Alpha te laten ervaren met alle zintuigen. Voor Flora Holland Trade Fair mochten we de Best Stand Award voor Flora Holland Trade Fair in Naaldwijk met jury neerzetten. Het bijzondere hierbij was dat de hele keten hiervan profiteerde. Van Flora Holland zelf en de standhouders tot de kopers van de producten daar en zelfs de uiteindelijke particuliere kopers.

Een groot feestje was het compleet neerzetten van het merk Nieuwe Hollandse Waterlinie. Van organisatie, Kwaliteitsstandaard en Code of Practice tot Fortenmaanden, Ondernemersdagen, Loges, oprichting van een Stichting Liniebreed Ondernemen en diverse grote en kleine evenementen over een periode van een aantal jaren. De grote uitdaging hierbij was om merkactivatie samen te laten gaan met duurzaam organiseren, mobiliseren van partijen en de uitwerking in verschillende soorten meetings en de impact die het moest hebben op de city- en regiomarketing van het hele gebied van De Nieuwe Hollandse Waterlinie. Een omvangrijke clustering van meerdere jaren, maar wat waren alle partijen er trots op, inclusief wijzelf!

Jouw eigen brandactivatie? Neem contact met ons op!